DRUPA 2024

Drupa 2024 se zaměřuje na silná témata budoucnosti na speciálních fórech


Tato fóra abízejí hluboký vhled do tiskového a obalového průmyslu zítřka, propojují technologické lídry, nováčky a uživatele a zaměřují se konkrétně na hlavní trendy v oboru: pět speciálních fór na veletrhu drupa 2024 otevírá nové perspektivy.

Jako největší veletrh tiskových technologií představuje drupa inovace a nové přístupy jako žádný jiný. Proto je na příští rok opět naplánováno pět speciálních fór, která se pak stanou horkým místem pro nové technologie, aplikace a nápady. Konference drupa cube, drupa next age (dna) a touchpoint packaging, textile a sustainability se budou zabývat globálními megatrendy, budoucími technologiemi s potenciálem růstu a osvědčenými postupy a nabídnou komplexní škálu témat.

Mezi odborníky na straně partnerů patří Německý institut pro výzkum textilu a vláken Denkendorf (DITF), epda (evropská asociace pro design značek a obalů), ESMA (evropská asociace výrobců specializovaného tisku), The Marketing Cloud UK a VDMA (německý svaz strojírenství).

"V době neustálých změn, převratných procesů a z nich vyplývajících nových obchodních modelů poskytují naše speciální fóra důležitou orientaci a jsou pro průmysl nepostradatelná," zdůrazňuje Sabine Geldermann, ředitelka veletrhu drupa, Print Technologies Messe Düsseldorf. "Společně s našimi partnery se zaměřujeme na působivé odborné znalosti z oboru a na témata budoucnosti pro naše cílové skupiny."

drupa cube


drupa cube znamená myšlenkové vedení a bude také ústředním jevištěm pro obsah zaměřený na budoucnost v roce 2024. Klíčové přednášky, odborné panely a workshopy jsou zárukou předávání znalostí a interakce. Koncepčním a strategickým partnerem je britská agentura The Marketing Cloud, která byla zodpovědná za realizaci programu již na předchozích ročnících.

drupa DNA

Speciální fórum drupa dna je inovativním technologickým motorem pro navazování kontaktů mezi nováčky v oboru, mladými talenty, start-upy a zavedenými společnostmi. dna nabízí prostor pro navazování kontaktů na úrovni očí a poskytuje pohled na budoucí technologie, které dávají oboru impulsy k určování trendů. Mezi klíčová témata patří: Additive Manufacturing, Artificial Intelligence, Business Intelligence, New Materials, Platform Economy, Predicitive Maintenance, Printed Electronics, Remote Services, New Business Models und Process Design.


touchpoint packaging

touchpoint packaging (tpp) se zaměřuje na vizionářská obalová řešení a sdružuje majitele značek, designéry, dodavatele materiálů, poskytovatele tiskových služeb a zpracovatele. Zapojení studentů a mladých talentů, jako je Naba, Nuova Accademia di Belle Arti (Nová akademie výtvarných umění v Miláně), do partnerských projektů s vystavovateli slibuje chytrá obalová řešení v oblasti skládacích kartonů, etiket, flexibilních obalů a vlnité lepenky. Kromě toho budou diskutovány důležité otázky týkající se ústředních témat, jako je udržitelnost nebo E-Commerce. Zúčastněné společnosti pokrývají celé spektrum procesního řetězce.

Za speciální fórum je zodpovědná evropská asociace pro značkový a obalový design (epda), přední evropské sdružení agentur pro značkový a obalový design. Novým obsahovým partnerem projektu je německá společnost MINTEL, inovativní společnost v oblasti spotřebitelského výzkumu, která zaručuje vhled do spotřebitelských trendů a jejich vlivu na průmysl. Tpp podporuje také EHI Retail Institute Köln jako zástupce obchodu.

touchpoint textil

Textilní průmysl otevírá průřezové technologie pro řadu odvětví - touchpoint textile tyto firmy spojuje, nabízí prostor pro meziodvětvovou spolupráci, nové projekty i nápady na výrobky a výrobu. Německé ústavy pro výzkum textilu a vláken v Denkendorfu (DITF) budou společně s partnery z průmyslu na veletrhu drupa realizovat digitální textilní mikrotovárnu, a tím i plně propojený, integrovaný procesní řetězec od požadavku zákazníka přes návrh až po velkoformátový digitální potisk textilu. Na programu je mnoho zajímavých projektů, jako je efektivní individualizovaná výroba sportovního a svrchního oblečení z udržitelných materiálů v nepřetržitém digitálním pracovním procesu nebo kreativní soutěž pro mladé návrháře. Dotykový textil podporují renomovaní partneři jako Assyst, Brother, d.gen, Univerzita Albstadt-Sigmaringen, Kurz, Luxion (KeyShot), Mey, Mitwill, Multiplot, Vaude a Zünd.
Sdružení ESMA jako další partner touchpoint textile je zodpovědné za program přednášek. Přednášející z oblasti výzkumu, vývoje a průmyslu se budou zabývat tématy, jako jsou technologie tisku a dokončování, pracovní postupy, vývoj trhu a udržitelnost. Důraz bude kladen také na trendy a aplikace, které díky interakci digitálního tisku a textilních substrátů otevírají stále nové možnosti.

touchpoint udržitelnost

Touchpoint sustainability je místem, kde se dozvíte více o oběhovém hospodářství a udržitelné tiskové výrobě. Jako dlouholetý partner veletrhu drupa je za tuto speciální přehlídku zodpovědná VDMA. Návštěvníci se mohou těšit na příklady nejlepší praxe i inovativní řešení na téma udržitelnosti: Jak lze například snížit spotřebu energie a zdrojů ve výrobních procesech pomocí optimalizovaných technologií? Jak lze snížit spotřebu materiálu a tiskových barev na minimum v nových nízkolimitních oblastech? A jak lze realizovat dokončovací procesy způsobem šetrným k životnímu prostředí? Dotykový bod udržitelnosti nabízí ústřední platformu a jeviště pro špičkový přenos know-how v těchto a ještě dalších otázkách.

Příští veletrh drupa se bude konat od 28. května do 7. června 2024 
Zdroj: Drupa