Tiskařský a obalový průmysl prošel v posledních letech výraznými změnami. Od digitálních tiskových technologií přes udržitelná obalová řešení, až po inovativní procesy.
A přesto: image oboru je v mysli většiny lidí zastaralá - což potvrdil i průzkum, který provedla společnost DFTA
50 procent respondentů stále souhlasí s tvrzením "image oboru je stále " špatná".
Nadešel čas, abychom tuto image zlepšili a informovali širokou veřejnost o významu tiskařského a obalového průmyslu v naší společnosti,
protože se významně podílí na výrobě produktů, které denně používají miliony lidí.
Strategie DFTA je založena na transparentní komunikaci, uceleném vzdělávání a neustálém předávání znalostí.
Z tohoto důvodu oborové sdružení poptalo své členy v únoru 2023 na téma: Image tiskařského a obalového průmyslu v roce 2023.
"Výsledek vede ke vystřízlivění , ale není překvapivý," shrnuje výkonná ředitelka DFTA Nicola Kopp-Rostek.
- 50 % účastníků souhlasilo s tvrzením "Image tiskového a tiskařského a obalového průmyslu v roce 2023 je špatná."
- S výrokem: "Špatnou image oboru vytvářejí média" souhlasilo 50 % účastníků. .
- S výrokem: "Tiskařský a obalový průmysl se chová podnikatelsky zodpovědně navzdory ekonomické situaci" souhlasilo 83,10 % účastníků.
- 68,60 % účastníků souhlasí s výrokem: "Špatná image přímo souvisí s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků".
- Proti špatné image se 56,30 % účastníků snaží čelit vzdělávací činností
- Pouze 15 % účastníků aktivně oslovuje mladé lidi.
- Za nejdůležitější postup ke zlepšení špatné image považuje 42,25 % účastníků konstruktivní osvětovou a vzdělávací činnost.
Souvislosti:
Manažerka pro komunikaci DFTA Karoline Maria Keybe k pozadí průzkumu vysvětluje: "V rámci průzkumu jsme se snažili
zjistit názory a stanoviska našich členů i zástupců našeho odvětví.
Získali jsme od nich důležité poznatky, které musíme nyní pečlivě analyzovat a
výsledky začlenit do naší budoucí komunikační strategie a nabídky služeb."
V budoucnu bude DFTA poskytovat více informačních materiálů s podrobnými a exkluzivními poznatky o tiskařském a obalovém průmyslu,
s cílem vytvářet skutečnou přidanou hodnotu a přispívat k fundovanému názoru mimo jiné i spoluprací s příslušnými sdělovacimi prostředky
aby vzdělávala širokou veřejnost a vyvracela mýty.
"Znalosti o nezbytnosti obalů je potřeba dostat do povědomí veřejnosti."
vysvětluje profesor Dr. Martin Dreher, Výkonný ředitel Technologického centra DFTA
"Myslím, že především transparentní, upřímná komunikace a osvěta jsou prvními kroky k vybudování nového image."
dodává výkonná ředitelka DFTA Nicola Kopp-Rostek.